مستند

اطلاعات پروژه

مخاطب ها

علاقمندان بازیگری

گروه سنی

بالاتر از 15 سال

نام آیتم

مستند

تهیه کنندگان

دکتر سعید دادگر و لیلا بلوکات

تاریخ پروژه ها

1392 و 1398

مستند

دکتر سعید دادگر، سال ها به تهیه و تولید مستند پرداخته و با مستندسازان نام آشنایی چون ارد عطارپور، شهرام درخشان و... همکاری های بسیاری داشته است. تعدادی از مستندهای اخیر ایشان را در زیر آورده ایم:

مستند تریلوژی سینمای ایران

این مستند به تهیه کنندگی دکتر سعید دادگر و لیلا بلوکات و کارگردانی بهزاد اقطاعی ساخته شده است. مستند تریلوژی سینمای ایران از سه قسمت ساخته شده است.
از برخی سینماگران و کسانی که سال ها در این عرصه زحمت کشیده اند، سه سوال پرسیده می شود. محتوای این سه سوال به انتقال تجربیات گرانقدر این عزیزان در سال های فعالیتشان ارتباط خواهد داشت. از کنار هم قرار دادن پاسخ این عزیزان به سوالات، سه فیلم مجزا به دست می آید. این سه مستند که مفهومی مجزا دارد، در کنار یکدیگر مجموعه ای به نام تریلوژی سینمای ایران را تشکیل خواهند داد.

قسمت اول مستند در مورد مفهوم بازیگری و بازیگران، قسمت دوم در مورد سینماگران و قسمت سوم در مورد زندکی کردن است.
اسامی هنرمندان، منتقدان و چهره های برجسته ای كه در اين اثر حضور دارند، به ترتيب حروف الفبا عبارت است از؛ بهمن اردلان، داريوش اسدزاده، همايون اسعديان، سيروس الوند، فرهاد آئيش، بهرام بهرامیان، ‌کامبوزیا پرتوی،‌ کیومرث پوراحمد،‌ هانیه توسلی، حسن توکل نیا، ‌وحید جلیلوند، ‌نیما حسنی نسب، ملک جهان خرائی، ‌علیرضا خمسه، ابوالحسن داوودی،‌ پوران درخشنده،‌ بهرام دهقانی، ‌خسرو دهقان، ‌کامبیز دیرباز، رضا رویگری، علیرضا زرین دست، جمال ساداتیان، محمدعلی سجادی، فرید سجادی حسینی، علی سرتیپی، منوچهر شاهسواری، میکائیل شهرستانی، سروش صحت،‌ جواد طوسی، امیر عابدی، محمدحسین فرحبخش، ‌پیمان قاسمخانی، ‌مهتاب کرامتی، محمدعلی کشاورز، ‌رضا کیانیان، نظام الدین کیایی، ‌مسعود کیمیایی، هوشنگ گلمکانی، ‌فاطمه گودرزی، بهروز معاونیان، خسرو معصومی، جلال‌الدین معیریان، ‌فرزاد موتمن، مستانه مهاجر، مازیار میری، ‌علی نصیریان، ‌افشین هاشمی و کارن همایونفر سینماگرانی هستند كه تاکنون جلوی دوربين قرار گرفته اند که متاسفانه تعدادی از این هنرمندان دیگر در بین ما نیستند.

امید است این تریلوژی چراغ راه آیندگان و علاقمندان به سینما باشد و بتوانند از تجربیات و نظرات بزرگان سینمای ایران بیشترین بهره را ببرند تا در جهت اعتلا و استیلای هنر ارزشمند سینما بکوشند.

مستند دیوارهای خاموش

"دیوارهای خاموش" نام مستندی به کارگردانی سعید خدارضایی است که در سال ۱۳۹۲ ساخته شد.
مستند "دیوارهای خاموش" ماجرای اجساد کودکانی را در ارگ بم نقل می کند که پس از زلزله بم توسط باستان شناسان کشف می شود. جنازه هایی که به قولی بیش از 100 تن بودند و تحقیقاتی درباره آنان توسط کارشناسان صورت گرفت.

این مستند با آرشیو و تصاویری بسیار اندک از روز واقعه شکل گرفته است. ویدیوئی متعلق به روزهای خاک برداری از ارگ بم پس از زلزله و یافتن جنازه های کودکانی پارچه پیش شده، باعث شده تا مستندساز با رجوع به افرادی که شاهد ماجرا بودند، موضوع را پس از گذشت سال ها مجدد کالبدشکافی کند. چیزی که به دلیل همین گذر زمان، دستاوردی جز عدم آگاهی هیچ کس از سرنوشت آن جنازه ها ندارد.

این مستند در یازدهمین دوره جشنواره حقیقت در پردیس سینمایی چارسو به نمایش درآمد.

زمان و موضوع فراخوان بعدی ...؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا شما اولین نفری باشید که آخرین اخبار و اطلاعات ما را دریافت می کنید.