سلامت روان

اطلاعات پروژه

مخاطب ها

علاقمندان بازیگری

گروه سنی

بالاتر از 15 سال

نام آیتم

فیلم سلامت روان

تهیه کننده

دکتر سعید دادگر

تاریخ پروژه

17 آبان 1401

فیلم سلامت روان

تلفیق سینما و سلامت روان، دغدغه اصلی استودیو ستاره هشت
در راستای افزایش آگاهی در زمینه بیماری و اختلال های روانی، تولیدات ما بیشتر در زمینه سلامت روان بوده و در هر کدام از فیلم های تولیدی در استودیو سعی بر آن داریم تا با تلفیق درام، یک یا بیش از یک بیماری روانی را بر پایه علم به مخاطب نمایش دهیم. نشان دادن بیماری ها در قالب درام در سینما برای مخاطب قابل فهم تر بوده و بدین صورت مخاطب با دیدن این بیماری ها در قالب درام بهتر می تواند آن را درک کند. فیلم های زیادی نیز بر پایه بیماری های روانی در سینما تولید شده است. تعداد بی شماری نیز جز آثار مهم تاریخ سینمای جهان محسوب می شوند از جمله فیلم ذهن زیبا، جزیره شاتر و دانی دارکو که شخصیت های اصلی آن مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی بوده و بسیاری از فیلم های دیگر که مربوط به بیماری های مختلف روان است.

پخش ویدیو
پخش ویدیو

در همین راستا یک فیلم کوتاه به نام "نوع ماژور" در استودیو ستاره هشت ساخته شد. این فیلم داستان جوانی به نام اشکان را روایت می کند که به شدیدترین نوع افسردگی یعنی ماژور مبتلا است. در این حالت فرد مبتلا تمامی عواطف خود را از دست داده و هیچ واکنشی نیز به محیط اطراف خود ندارد.

در این فیلم کوتاه سعی بر آن داشتیم تا به طور کاملا علمی بیماری افسردگی را نمایش دهیم. از جمله مواردی که در ساخت این فیلم کوتاه بسیار حائز اهمیت بود، انتخاب تمامی بازیگران از شرکت کنندگان رویداد بازیگری ستاره هشت بود.

در حال حاضر «نوع ماژور» در مرحله تدوین قرار دارد.

زمان و موضوع فراخوان بعدی ...؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا شما اولین نفری باشید که آخرین اخبار و اطلاعات ما را دریافت می کنید.