فراخوان مونولوگ

اطلاعات پروژه

مخاطب ها

علاقمندان به بازیگری

گروه سنی

بالای 15 سال

نام آیتم

مونولوگ این صندلی

تهیه کننده

دکتر سعید دادگر

تاریخ فراخوان

17 مهر 1401

فراخوان مونولوگ

۱۷ مهر ماه سال ۱۴۰۲ استودیو فیلمسازی ستاره هشت، یک فراخوان بازیگری برای آیتم «این صندلی» استودیو اعلام کرد. این فراخوان کاملا رایگان بوده و تمامی علاقمندان به بازیگری که بالای ۱۵ سال سن داشتند، می توانستند در آن شرکت کنند. هدف از این فراخوان کشف استعدادهای جدید در عرصه بازیگری و همچنین افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان بود، چراکه متن هایی که برای آیتم «این صندلی» انتخاب شد، همگی مربوط به بیماری های روانی است.

مرحله اول

مرحله اول این رویداد به صورت آنلاین برگزار شد و شرکت کنندگان می بایست ویدئوهای خود را تا 22مهرماه به دبیرخانه ستاره هشت ارسال می کردند. متن های انتخابی این مرحله بسیار کوتاه بوده و هدف بیشتر سنجش خلاقیت، لحن و بیان شرکت کنندگان بود.
پس از بازبینی ویدئوها توسط هیئت انتخابی استودیو ستاره هشت، حدود 70 نفر انتخاب شدند و در تاریخ 11 آبان ماه نتایج از طریق پیج استودیو و پیج دکتر سعید دادگر اعلام شد.

مرحله دوم

بلافاصله پس از اعلام نتایج، متن های این مرحله در یک کانال تلگرامی در اختیار برگزیدگان این مرحله قرار گرفت. دو متن برای این مرحله انتخاب شد که سخت تر از مرحله قبل بود. یک متن برای خانم ها و یک متن برای آقایان. هردوی این متن ها از قسمت های قبلی مونولوگ های "این صندلی" انتخاب شدند.

شرکت کنندگان تا 20 آبان ماه فرصت داشتند ویدئوهای خود را به دبیرخانه ستاره هشت ارسال کنند. ویدئوهای این مرحله توسط هیئت انتخاب مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام 40 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و 30 آبان ماه نتایج از طریق صفحه اینستاگرام دکتر سعید دادگر  صفحه اینستاگرام ستاره هشت، اعلام شد.

مرحله سوم

این مرحله نیز همانند دو مرحله قبل به صورت آنلاین برگزار شد. دو مونولوگ از نمایشنامه های ننه دلاور نوشته برتولت برشت و خانه عروسک از هنریک ایبسن برای خانم ها، دو مونولوگ از نمایشنامه های پدر نوشته آگوست استریندبرگ و مرد بالشی از مارتین مک دونا نیز برای آقایان انتخاب شد و شرکت کنندگان حدود 19 روز زمان داشتند تا ویدئوهایشان را به دبیرخانه ستاره هشت ارسال کنند.

پس از بررسی ویدئوهای این 40 نفر، 29 آذرماه نتایج از طریق صفحه اینستاگرام دکتر سعید دادگر و صفحه اینستاگرام ستاره هشت اعلام شد و 20 نفر توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

مرحله چهارم (حضوری)

بلافاصله پس از اعلام نتایج مرحله سوم، 20 برگزیده در یک کانال تلگرامی افزوده شده و تمام اطلاعات مربوط به مرحله نهایی در اختیار آنان قرار گرفت.

متن های این مرحله به مراتب از مراحل قبلی دشوارتر بود. چرا که متون انتخابی برگفته از بیماری های روانی شامل خودشیفتگی، جنون آنی و وسواس بوده و علاوه بر مهارت های بازیگری، درک و شناخت از بیماری نیز برای ما حائز اهمیت بود. زمانی که شرکت کنندگان این مرحله برای تمرین و اجرا داشتند نیز بسیار کمتر از مراحل قبلی بود.

20 فینالیست در روزهای 3 تا 5 دی ماه به استودیو ستاره هشت دعوت شدند تا روبروی دوربین ما بازی کنند. افرادی از شهرهای مختلف ایران آمدند که برای ما بسیار با ارزش بود.
پس از چندین بار دیدن ویدئوها و بررسی آن ها از منظر بازی و درک بیماری، سرانجام 26 دی ماه منتخبین این مسابقه از طریق صفحه اینستاگرام دکتر سعید دادگر و صفحه اینستاگرام استودیو ستاره هشت اعلام شد.

برگزیدگان در دو بخش انتخاب شدند؛ برگزیده رای مردمی و برگزیدگان هیئت انتخابی رویداد بازیگری مونولوگ به شرح زیر است:

  • نفر اول: پرستو نادی برنده ۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی
  • نفر دوم: شیما شاعری برنده ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی
  • نفرات سوم: ناهید شیخ زاده و پوریا آراد هر یک برنده ۵ میلیون تومان جایزه نقدی

غیر از افرادی که توسط هیئت داوری مسابقه انتخاب شدند، مسابقه یک بخش رای مردمی داشت که برحسب تعداد بازدیدهای ویدئوی شرکت کنندگان در یوتیوب ستاره هشت سنجیده شد و برنده این بخش ایلیا غزالی بود و برنده ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی شد.

در آخر مجموعا ۴۰ میلیون تومان جایزه نقدی به برندگان رویداد تعلق گرفت.

زمان و موضوع فراخوان بعدی ...؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا شما اولین نفری باشید که آخرین اخبار و اطلاعات ما را دریافت می کنید.